طرز تهیه لواشک انار خانگی خوشمزه به همراه فیلم آموزشی

طرز تهیه لواشک انار خانگی

لواشک خانگی یکی از میان وعده های سالم و پرطرفدار است. تهیه لواشک اگرچه مشکل به نظر می رسد اما بسیار آسان بوده و به راحتی آماده می شود. برای تهیه لواشک انار باید در فصل پاییز که میوه انار فراوان است آن را آماده کنید. شما می توانید این لواشک خوشمزه را برای شب یلدا آماده کنید و تنقلات خود را متنوع کنید. در این آموزش قصد داریم شما را با طرز تهیه لواشک انار آشنا کنیم. پس با ما همراه شوید.

مواد لازم

آب انار: ۴ پیمانه
به خرد شده: ۲۵۰ گرم
آبلیمو: ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه لواشک انار خانگی

ابتدا آب انار و به خرد شده را داخل قابلمه بریزید و به مدت نیم ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید تا به ها بپزد ( شما می توانید از آب انار آماده هم استفاده کنید).

پخت لواشک انار

بعد از گذشت این مدت، مواد را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا از حرارت بیفتد. حالا آنها را داخل میکسر بریزید و خوب میکس کنید.میکس کردن مواد لواشک انار

سپس مواد را مجددا روی حرارت ملایم قرار دهید تا به غلظت برسد.

در آخر برای این که لواشک انار مزه ی ترش و ملس بگیره به آن آبلیمو اضافه کنید.

حالا روی سینی استیل کاغذ روغنی قرار دهید و مواد را روی آن به طور یکنواخت پهن کنید و به مدت یک ساعت و نیم داخل فر با دمای ۱۲۰ در جه سانتی گراد قرار دهید.

توجه داشته باشید که طی این مدت باید ظرف را بچرخانید تا گوشه های لواشک نسوزد ( شما می توانید لواشک را روی شوفاژ یا بخاری نیز قرار دهید تا آماده شود).

نکات کلیدی

برای داشتن لواشک خوشمزه بهتر است از انار ترش استفاده کنید.

اضافه کردن میوه به، به لواشک انار ضروری است زیرا باعث قوام آمدن این لواشک می شود.

توجه داشته باشید که مواد را نباید به صورت خیلی نازک روی کاغذ روغنی پهن کنید زیرا پس از آماده شدن لواشک به سختی از کاغذ روغنی جدا می شود. همچنین زمانی که لواشک کمی گرم است آن را از کاغذ جدا کنید تا به کاغذ نچسبد.

در صورت عدم دسترسی به کاغذ روغنی می تو انید کف سینی را با کمی روغن چرب کنید و مواد را روی آن پخش کنید.

دقت داشته باشید که مدت زمان مورد نیاز برای آماده شدن لواشک به میزان حرارت فر شما بستگی دارد. پس حتما هر نیم ساعت به آن سر بزنید و ظرف را بچرخانید تا لواشک انار شما آماده شود.

بیشتر بخوانید

طرز تهیه چیز کیک انار شب یلدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *